Як виграти науковий грант: секрети бюджетного плану

Кожен дослідник знає, що отримання фінансової підтримки у вигляді наукових грантів має вирішальне значення для успішної кар’єри. Для того щоб виграти грант (https://is.gd/nFZCSt), в першу чергу потрібна видатна наукова ідея. Але занадто легко випустити з уваги ще один аспект, який може мати вирішальне значення: адекватна оцінка вартості проєкту та його бюджет. Ефективно представлений бюджет допомагає рецензентам визначити, як буде здійснюватися проєкт та чи був запропонований проєкт ретельно спланований, а також чи може він в кінцевому підсумку бути здійсненним.
🤔📝 З чого починати та як скласти план для бюджету?
☑ Основні пункти бюджету будуть визначатися тим, які ресурси необхідні для виконання пропонованої роботи, а також вимогами фінансуючої установи. Так, наприклад, Ви можете захотіти придбати нове обладнання, але великі закупівлі обладнання можуть бути обмежені або повністю заборонені програмою фінансування, тому Вам, можливо, доведеться шукати альтернативні рішення. Це не біда – всім доводиться відповідним чином адаптувати свій бюджет.
💻 Яку програму використовувати для складання бюджету?
📊 Найчастіше використовується Excel, так як ця програма дозволяє легко оновлювати та відстежувати зміни та складати функції для обчислення ставки непрямих витрат і додаткових вигод.
📋🚶 Першим кроком до розробки бюджету проєкту є Ваш спрощений план досліджень з вказанням необхідних учасників та матеріалів для досліджень, до яких необхідно прив’язати грошові витрати. Це самий логічний та простий спосіб розробити бюджет для гранту. Не забудьте про терміни. Якщо Ваша програма розрахована на рік, у Вашому описі повинно бути чітко зазначено, що програма буде працювати протягом одного року, а Ваш бюджет повинен відображати витрати за цей же рік. Бюджет зазвичай включає дві категорії: прямі та непрямі витрати.
🛒💵 Прямі витрати:
Основна частина бюджету зазвичай представлена прямими витратами (грошима) на обладнання, заробітну плату, командировочні та адміністративні витрати, оплату за приміщення та його утримання в робочому стані. Розцінки повинні бути засновані на відповідних тарифах установи, яка підтримує представлений проєкт.
👨‍👩‍👧‍👦 Персонал
⏲ Визначте, скільки часу потрібно персоналу для досягнення цілей дослідження. Якщо Ви плануєте співпрацю з іншими групами та проєкт має на меті спільне адміністрування декількома університетами, то потрібно вказати загальні витрати та вказати, де і хто буде використовувати зазначені суми. Для всього залученого персоналу потрібно вказати роль і робочий час (годинни), витрачений на проєкт.
➕ Якщо частина проєкту буде підтримана з іншого джерела, це повинно бути вказано. До речі, часткова оплата витрат, що не покриваються запитуваним грантом, дуже допомагає представити грант в кращому світлі. У рецензента буде впевненість, що проєкт має великі шанси на виконання, якщо проєкт підтриманий декількома джерелами фінансування.
📑🖍 Бюджет потрібно обґрунтувати та пояснити чому Вам потрібні гроші на зазначені витрати. Наприклад, якщо Вам потрібно проводити експерименти в області спектрометрії, то потрібно вказати, що Вам потрібен фахівець в цій області або, що Вам потрібно витратити гроші на навчання персоналу.
🔬🧫 Устаткування та необхідні матеріали
Інші суттєві витрати включають покупку лабораторного устаткування, комп’ютерного програмного забезпечення та витратних матеріалів для досліджень (поточні витрати), отримання доступу до спеціалізованих дослідницьких центрів, поїздки для польових робіт, відвідування семінарів або конференцій.
📅💸 Поточні (щоденні) витрати
🧪📒 Поточні/щоденні витрати – це витрати, які будуть витрачені протягом всього терміну дії проєкту. До цієї категорії відносяться витратні (одноразові) матеріали, хімікати, вироби зі скла, оплата суб-виконавцям за лабораторні випробування поза основною лабораторією, діагностичні набори, канцелярське приладдя, зв’язок, поштові витрати, телефонні збори, інструменти для збору інформації, оплата за публікації та ін. Поточними витратами можуть вважатися також виплати для пацієнтів/учасників тестування, оплата за харчування, за послуги лікаря, та інші подібні витрати.
🗂 Розбийте бюджет на кілька підгруп. Найбільш важливі групи повинні бути представлені першими, а такі як загальні канцелярське приладдя, навчальне та та комп’ютерне приладдя, можуть бути представлені всі разом в одній групі в самому кінці. Найбільші статті витрат вказані нижче.
⚗ Витрати на необхідні матеріали, такі як скляний посуд, хімічні речовини, лабораторні тварини, та інші витрати менше 1000 доларів США (сума може бути визначена умовами фінансування), зазвичай не повинні бути занадто деталізовані. Про всяк випадок краще вказувати кількість необхідних матеріалів з запасом, з розрахунком на непередбачені випадки.
▪ Матеріали та технічне обслуговування лабораторій та устаткування
🔭 Устаткування визначається як об’єкт майна, вартість придбання якого становить 5000 доларів США або більше (уточніть суму в правилах подачі гранту). Фінансуючи організації часто ретельно вивчають запит на купівлю обладнання. Необхідно надати їм всю необхідну документацію про запитуване обладнання. Витрати на обладнання повинні бути чітко визначені та включати технічні характеристики. Ви повинні пояснити, як новий апарат/прилад допоможе виконати поставлені завдання.
▪ Витрати на тварин
🐭 Лабораторні тварини часто включені в розділ «матеріали». Надайте детальну інформацію про те, як Ви вираховували витрати на тварин. Вкажіть кількість тварин, яких Ви плануєте використовувати, ціну покупки тварин, а також добові по догляду за тваринами у Вашій установі. У більшості випадків Вам буде потрібно обґрунтування числа тварин, необхідних для Ваших експериментів.
▪ Витрати на публікацію статей
📚✍️ Ви можете включити витрати, пов’язані з публікацією та поширенням результатів Вашого дослідження.
▪ Консультаційні послуги
🗣️ Консультанти можуть допомогти з обробкою даних, але не повинні приймати рішення про направлення досліджень. Вам слід вказати, якщо Ви плануєте користуватися спеціалізованими послугами консультантів, такими, як наприклад, фахівцями в області статистики.
▪ Витрати на необхідні одноразові послуги
🗃 Одноразові витрати, які не повторюються через регулярні проміжки часу, включають в себе витрати на нерегулярний доступ до спеціалізованого обладнання або до інструментів, або необхідність в програмному забезпеченні. Частина бюджету, що виділяється на подібне користування, може сильно варіювати (від 25% до 90% від усього бюджету).
▪ Витрати на відрядження
🚌 Бюджет, виділений на поїздки, може бути використаний для участі в нарадах, конференціях, семінарах та навчальних програмах. У цьому підрозділі можуть бути передбачені витрати на відрядження на збір даних і відвідування інших центрів дослідження.
▪ Додаткові (накладні) витрати
💡🚿 Витрати, які не можуть бути безпосередньо віднесені до основних витрат проєкту, але необхідні для виконання проєкту, повинні бути вказані в цьому розділі. Їх також називають накладними витратами. Це витрати на адміністрування та приміщення, комунальні послуги (електрика, вода), членство в бібліотеці та інші необхідні компоненти. Часто приміщення та відповідні послуги надаються основною установою для проведення пропонованого дослідницького проєкту. В такому випадку накладні витрати можуть бути виключені з бюджету. Але в більшості випадків, фіксовані витрати (5–15% від загального бюджету) виділяються на покриття накладних витрат.
📃 Наскільки точним і детальним повинен бути бюджет?
Точна оцінка бюджету іноді допомагає отримати грант. Якщо Ваш проєкт профінансований, Ви зрозумієте, що ретельна оцінка різних витрат на етапі подачі заявки не тільки має на меті гарантувати оптимальне використання коштів, але і зробити практичну реалізацію дослідницького проєкту більш плавною. Завищення витрат може справити негативне враження на досвідчених рецензентів. Але недооцінка витрат теж шкідлива, так як проєкт може виявитися недостатньо забезпеченим ресурсами та в підсумку нездійсненний. Постарайтеся продемонструвати компетентність і наявність інфраструктури для підтримки експериментів.
📄 Короткий опис кроків для складання бюджету
1⃣ Перше, що Вам потрібно буде з’ясувати, це формат гранту. Отримайте вказівки по оформленню заявок. Будьте реалістичні щодо суми гранту, яку Ви запитуєте.
2⃣ Класифікуйте свої витрати таким чином, щоб це мало сенс. Ваша мета полягає в тому, щоб спонсор розумів, що він фінансує та хотів Вас підтримати.
3⃣ Переконайтеся, що витрати точно відповідають Вашому проєкту. Це повинно бути зрозуміло з першого погляду на Ваш бюджет.
4⃣ Використовуйте реальні цифри. Дуже важливо, щоб Ви засновували свої бюджетні витрати на справжніх цінах/витратах. Ви можете докласти розцінки до гранту на підтримку Вашого бюджету.
5⃣ Переконайтеся, що Ваші цифри вкладаються в загальну суму витрат та не зробіть арифметичних помилок!
Зробіть бюджет гранично зрозумілим для спонсора/рецензентів.
6⃣ Вкажіть як витрати, так і доходи. Ваш бюджет грантів повинен містити два розділи: один, в якому описуються Ваші витрати, а інший, в якому показані Ваші доходи. Обов’язково вкажіть звідки будуть надходити додаткові гроші для оплати Вашої програми або проєкту та скільки буде генерувати кожне джерело доходу.